Avoin viestintä & Newsecin brändi

Uskomme avoimeen, selkeään ja rehelliseen viestintään, olipa kyse kommunikaatiosta oman henkilöstön, asiakkaiden tai muiden sidosryhmien kanssa.

Newsecin brändi rakentuu arvojemme pohjalta. Pyrimme rakentamaan hyvää yrityskuvaa kaikissa toiminnoissamme ja edistämään Newsecin menestystä. Emme koskaan tahallisesti vahingoita Newsecin mainetta.

Markkinointiviestinnässä esitämme palvelut ja hinnat selkeästi ja totuudenmukaisesti, välttäen harhaanjohtavia ilmaisuja. Kunnioitamme tavaramerkkisuojauksen periaatteita ja edellytämme samaa myös yhteistyökumppaneiltamme.

Sosiaalisessa mediassa noudatamme samoja periaatteita kuin muussakin viestinnässä. Kunnioitamme sananvapautta, mutta olemme ehdottoman tarkkoja siitä, että luottamukselliset asiat pysyvät luottamuksellisina. Edellytämme omissa kanavissamme kaikilta kohteliasta ja muita arvostavaa käytöstä. Poistamme tämän periaatteen vastaiset sisällöt omista kanavistamme.

Takaisin Code of Conduct -sivulle.

Esimerkkejä

Pääset mukaan asiakkaan isoon kauppaprojektiin, joka ei ole vielä julkinen. Tämän takia pääset vierailemaan useissa projektiin liittyvissä kiinteistökohteissa. Et tietenkään paljasta projektista mitään yksityiskohtia tai asiakkaan nimeä, mutta otat muutamia kuvia ja tägäät itsesi kohteiden lähelle sosiaalisessa mediassa ollessasi lounastauolla. Kirjoitat postaukseen vain, että kiirettä pitää. Voitko tehdä näin?

Kyseessä on salassa pidettävä asia, etkä voi julkaista sosiaalisen median kanavissa mitään tietoa, joka saattaisi antaa markkinoille vihjeitä keskeneräisistä neuvotteluista. Asiakkaiden tietoihin liittyvissä kysymyksissä pitää noudattaa korostettua varovaisuutta myös omassa somekäyttäytymisessä.

Toimittaja kysyy urakkasopimusta solmittaessa lupaa käyttää Newsecin logoa referenssinä omassa liiketoiminnassaan. Voitko antaa luvan?

Tarkista sisäinen ohjeistus referenssioikeuden myöntämisestä, ja pidä huoli, että samalla kirjataan myös selkeä ehto mahdollisuudesta perua referenssioikeus tarvittaessa myöhemmin.