Markkinoinnin ja viestinnän johtaminen, kauppakeskuksen avaus
Espoon Tapiolassa sijaitseva uusi ja monipuolinen kauppakeskus, josta löytyy noin 100 liikettä ja palvelua. AINOA on vaikutusalueensa merkittävä kauppakeskus ja sen päävuokralaisia ovat mm. Stockmann, K-Supermarket, Alko, H&M ja Clas Ohlson. AINOAsta löytyy myös yli 30 ravintolaa ja kahvilaa.
Kauppakeskuksen kolmas ja viimeinen vaihe avattiin lokakuussa 2019. Avausta ennen nousi tarve keskuksien avauksiin erikoistuneeseen osaamiseen. Avauksen jälkeen markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa tarvittiin ammattimaista johtamista ja prosessien sekä toimintamallien uudelleen rakentamista.
Newsecin kaupallinen tiimi oli mukana AINOAn avauksessa ja sen tapahtumien sekä markkinoinnin koordinoimisessa. Tiimi jatkoi avauksen jälkeen AINOAn markkinoinnin ja viestinnän koordinointia ja johtamista yhdessä kauppakeskustiimin kanssa kevään 2020 ajan.
Kolmannen vaiheen avajaiset onnistuivat erinomaisesti ja AINOAn viimeinen laajennusosa saavutti avaukselle asetetut tavoitteet, näkyvyyden ja asiakasvirrat. Kevään aikana markkinoinnin prosesseja ja toimintatapoja selkeytettiin ja uudelle markkinoinnin strategialle asetettiin tavoitteet. Viestinnän johtaminen oli näkyvässä roolissa keväällä 2020, kun maailman laajuinen Covid19-pandemia vaikutti myös AINOA toimintaan. Newsec toimi osana AINOAn kauppakeskustiimiä ja varmisti kauppakeskuksen markkinoinnin ja viestinnän ammattimaisen johtamisen haasteellisena keväänä.