• Palvelumme
  • Ajankohtaista
  • Ura
  • Tietoa meistä

Tyytyväinen asukas on kaiken lähtökohta – Kodisto tekee arjesta sujuvaa

Me Kodistolla uskomme, että asuminen on paljon muutakin kuin katto pään päällä.

02. TOUKOKUUTA 2025

 ▪ 4 Lukuaika

Suvi Eronen

Director, Residential Property Coordinator

+358 10 389 6019

E-mail

Jaa

Kodistolla uskomme, että asuminen on paljon muutakin kuin katto pään päällä. Se on arjen sujuvuutta, luottamusta ja tunnetta siitä, että apu on saatavilla silloin kun sitä tarvitaan. Siksi asukastyytyväisyys on meille paitsi tavoite, myös toimintatapa.

Kodisto hallinnoi noin 30 000 vuokra-asuntoa Suomen suurimmissa kaupungeissa. Jokaisessa kodissa asuminen on oma tarinansa ja meille on tärkeää, että tuo tarina voi edetä rauhassa, ilman turhia häiriöitä. Kun arki toimii, vuokrasuhde kestää. Se hyödyttää kaikkia osapuolia.

Läsnäoloa asukkaan arjessa

Moni alan toimija panostaa automatisointiin ja digikanaviin – niin mekin. Mutta Kodiston vahvuus on myös siinä, mikäusein digitalisoinnissa unohtuu: inhimillinen kohtaaminen.

Asukkaamme voivat edelleen soittaa meille. Tämä on tärkeää erityisesti silloin, kun elämässä tapahtuu yllättävää: vesivuoto, muutto tai vaikkapa vuokranmaksuun liittyvä kysymys. Kodiston asukaspalvelutiimi palvelee puhelimen lisäksi myös sähköpostilla ja verkkopalvelun kautta, monikanavaisesti ja aidosti tavoitettavasti.

Asiakaskokemusta mitataan ja kehitetään jatkuvasti

Asukastyytyväisyyttä ei voi jättää tunteiden varaan, se mitataan. Ja me mittaamme.

Kodistolla asiakaskokemusta seurataan säännöllisesti asukaspolun eri vaiheissa: muuton yhteydessä, asumisen aikana sekä poismuuton hetkellä. Viimeisen vuoden aikana olemme saaneet lähes 1 500 avoimen kommenttikentän palautetta, jotka tarjoavat arvokasta näkymää arjen kokemuksiin.

Palautteissa korostuu erityisesti:

  • sujuva vuokrausprosessi
  • ystävällinen ja asiantunteva asiakaspalvelu
  • laadukkaat ja siistit asunnot
  • toimivat huoltopalvelut

Moni asukas kertoo viihtyneensä Kodistolla niin hyvin, että toivoo palaavansa asiakkaaksi tulevaisuudessa – ja suosittelee meitä eteenpäin. Kodiston asukastyytyväisyyttä kuvaava NPS on kehittynyt viime vuosina myönteisesti, mikä kertoo pitkäjänteisen työn tuloksista.

"Asuminen oli vaivatonta alusta loppuun – huollot toimivat, yhteydenpito oli selkeää ja kaikki sujui juuri niin kuin toivoisi. Iso kiitos!"
– Asukaspalaute 2024

Kodisto ei hallinnoi vain asuntoja – vaan huolehtii asukkaista

Tyytyväinen asukas pysyy – ja suosittelee. Se tuo vakautta koko vuokrasuhteeseen. Tämän vuoksi sijoittaja-asiakkaammekin arvostavat Kodiston lähestymistapaa, jossa asukaskokemus on kiinteä osa kokonaispalvelua.

Oli kyse sitten asiakaspalvelun saavutettavuudesta, muuttoprosessin sujuvuudesta tai selkeästä viestinnästä, pyrimme aina siihen, että Kodistolla asuminen tuntuu turvalliselta, helpolta ja hyvältä.

Kehitämme jatkuvasti – palaute on meille arvokasta

Meille jokainen yhteydenotto on mahdollisuus parantaa. Siksi kannustamme asukkaitamme antamaan palautetta, ja reagoimme siihen nopeasti. Kehitämme palveluamme pienin, mutta merkittävin askelin. Tyytyväisyys ei synny sattumalta, vaan arjen teoista.

Keväällä 2025 otimme käyttöön uuden tekstiviestitse toteutettavan asiakastyytyväisyyskyselyn puhelinpalvelulinjoille. Ensimmäiset tulokset ovat rohkaisevia: Kodiston puhelinpalvelun NPS on 56, ja palautteet ovat kauttaaltaan erittäin positiivisia. Erityisesti toistuvat seuraavat vahvuudet:

  • ystävällinen ja asiantunteva asiakaspalvelu
  • ratkaisukeskeisyys
  • nopea vasteaika ja tehokkuus

Asiakkaat kokevat saavansa apua nopeasti ja yhdellä soitolla – ja asiat etenevät vaivattomasti.

Yhdessä kohti entistä parempaa asumista

Kodistolla haluamme varmistaa, että jokainen asukas tuntee olonsa tervetulleeksi, kuulluksi ja huolehdituksi – alusta loppuun. Asukaspalautteet ohjaavat meitä kehittämään palveluamme entistäkin paremmaksi, jotta arki sujuisi vieläkin mutkattomammin.

Viimeisimmät artikkelit

Hyväksy evästeet nähdäksesi sisällön